WARDAHKU................

Tuesday 21 October 2008

ingin melamar bahagia

Malam ni, banyak pula berita yg sgt menyedihkan singgah di lubuk hati...lalu bertamu dan membuatkan aku rs sungguh pilu......

Takziah kpd keluarga sahabatku, Ben dengan pemergian kedua-dua atuk dan neneknya....

Apa khabar agaknya saudara-saudaraku yg dirindui nun jauh di sana? apa khabar tok? aidid?apa khabar kanak-kanak yg menceriakan ruangan hidupku selama ini?aiman, aizat, amirul, amir, abby, cekeliu,anas dan yg lain2.......selalu aku terkenangkan kalian...riuh rendah kita suka bermain...main futsal, badminton..pergi berkelah...main tuju kasut...lumba basikal...kalau time wat bbq, ramai2 pulak kejar itik kt tepi rmh utk disembelih.....
mungkin, kalian xprnh sedar betapa besarnya erti kalian smua dlm hidupku.....diriku menjadi tersangt bahagia dgn kehadiran kalian...


Amir dan amirul yg masing-masing baru sekolah rendah....telah kehilangan ayah mereka buat selamanya...dan aku masih igt saat2 itu pd cuti musim panas yg lalu..kerana tatkala kejadian itu berlaku, mereka dtg meminta bantuan ayahku.....
Cekeliu pula, telah kehilangan satu-satunya adiknya,dlm nahas jalan raya....
mereka terlalu kecil...tapi mereka telah diuji Allah dgn pelbagai keadaan.....Dan aku melihat perubahan yg berlaku pd mereka....namun, hakiktnya, mereka masih terlalu kecil utk memahami hakikat sebuah kehidupan.....
tapi kalian mengajarku, utk bangun dan melihat dunia dgn cara yg sungguh berbeza.....

Lebih teristimewa buat mama,abah dan tok yg berada di kampung......Juga adikku yg berada di Mesir...suka duka diharung bersama....macam-macam utk diceritakan...
Selalu terkenang segala memori indah yg kita lalui...segala kenangn yg sering menbuatku tersenyum......dan aku juga takut bila memikirkan, apakah yg akan terjadi pdku andai aku hilang kalian.........


Menarik benar kisah hidup kita sebagai manusia...kadang pilu singgah di taman hati...kadang bahagia datang menyapa...mereka dtg dan pergi..pd masa dan ketika yg mungkin kita xdpt sangka....

Aku ingin melamar bahagia di jiwa..supaya jadimilikku selamanya....dan aku ingin memiliki taman rasa, agar dpt kuhiasi dgn bunga-bunga gembira dan suka....

tapi, mata terus termenung jauh....mengimpikan dunia idaman...dan terus mata merenung jauh....pd sebuah masa depan yg belum tentu ceritanya...

aku ingin menjdai penulis novel cinta...penyair kota bahagia...pelukis gambar bermakna....kerana aku mahu memiliki impianku selama ini.....
hidup dalam bahagia hakiki bawah lembayung Ilahi.....bersama insan yang aku kasihi.....bersama keluarga yg kucintai.....

No comments: