WARDAHKU................

Sunday 26 October 2008

buruk jadi sempadan

Hari jumaat yang lalu......

alamak, lecture then pbl back to back...mlsnya nk p lecture ni.......xpala...pegi la jugak..kan sudah azam baru xmahu miss mana-mana kelas lagi...walaupun dah pernah miss satu thn ni sbb lambt..huhuh....

sesampai saja kt university place....mata meliar mencari tempat....duduk la dgn member2ku......
lecture yg sgt2 la ngantukkorg kt depan dh telangkup tidur...amboi, sedapnya....
entah macam mana dan waktu bila, lecture pun abis..alhamdulillah..berjaya xtdo..oleh kerana tempt pbl ngn lecture hall tu jauh, maka cepat2 la bgn sbb xmahu lmbt lg...nnti dicatat xhadir lg...di pertengahan jalan nk p stopford building, maka, tercari-carilah satu bende yg sgt penting...benda yg selalu jd punca lambt selain sesat dlm bangunan.....ID CARD!!!mcm mana nk masuk building kalau xda id card ni!!tambh2 bas pass yg berharga 150 pds ada bersamanya.....HILANG!!panic sebentar.........ok,cool2.......apa2 pn, trus ja p stopford dlu...dh xsempt nk balik cr dh ni...

ha, dah sampai..satu lg masalah..cm mana nk masuk???maka berpusulah menyelit2...nasib baik..berjaya jugak masuk dalam keramaian org time tu...

abis japbl, trus p university place balik...nk dijdkan cerita....lecture hall tu sdg digunakan oleh org...dh 3.30 ptg ni...kna la tggu lg setengah jam...xlarat nk balik bilik lg dgn beg yg ada buku medic yg tebalnya Tuhan saja yg tahu.....

Alhamdulillah...abis pun diorg ni lecture..maka masuklah ke dlm hall tersebut mencari id card tersayang...namun..............

TIADA........mungkin ada org dah amik, dh bg kt reception desk...maka turunlah ke reception desk kt bwh..takde org...rasanya, pejabat belum tutup lg waktuni..mana p smua org...kacau bilau hati ni...

takpa2...patah balik ke stopford....tanya org kt sna..namun hampa...tapi dia suh p student service centre....kekuatan fizikal ku teruji seketika lps p mai p mai dgn buku berat ni..jadi, baliklah dlu ke bilik..solat dlu..moga diberi ketenangn......kemudian keluar balik ke student service centre.....

dengan penuh debaran,langkah kaki ni terus saja ke pintu automatik tu..tiba-tiba satu notis membuatkan ku terpana lagi....

STUDENT SERVICE CENTRE
Monday to Friday
9 am to 4 pm...

alamakkkk.........perlahan-lahan, aku angkat tgn utk melihat jam.....hatiku merayu,tlglahhh belum pkl 4......GEDEBAPPPPP 4.30...

adus....nasib yg sungguh tidak baik hari ni.....baiklah...last try la kt university place..aku mencari reception desk skali lg....takde org...ke aku silap reception desk..lebih baik aku tanya sape2...maka terlihat lah kau pd mak cik yg duk kt corner yg jual sourvenir......

"excuse me...do you know where is the reception desk for this building? i thought it suppose to be over there..but there's no one there"
mak cik itu pn menjawab... " why,my love?"
"it just because, ive lost my id card together with my unirider..i would to ask whether......." belum sempat aku nk abiskan ayat aku...mak cik tu memotong...

"Is this your id card?" sambil mengangkat id card tersebut.....
mata ku melihat gambar yg ada kt id card tu..SAh!!!!aku punya!! Alhamdulilallahh....
" Oh, My GOd, Ya Allah.....Thank you so much!!thank you so much..."separuh menjerit aku11..alhamdulillah...lega rasanya hati ni....

selesai satu kesah aku hari tu....

belum sampai 5 minit lps tu, satu lg kesah tragik terjadi.....

slps bahagia mendapat id card...aku pun berjalanlah ke bus stop dpn crawford house tu..nk amik bas p rusholme.....skali ada segerombolan manusia tgh duk berkumpul dpn pintu sebuah bas..semua org mcm xmau masuk...knape diorg xmau masuk ek?/

xpa la..aku pn dh penat nk pk...aku pn masuk, dan menunjukkn id card aku..masuk dan berjalan terus ke belakang bas..duduk kt tepi couple mat saleh ni...skali ada sorg lelaki...kulit gelap sket..pakai jaket yg ada hoodie...pakai sarung tgn yg nmpk jari tu..tgh tumbuk cermin kt tmpt nk byr tmbg tu tu...kt tmpt driver bus..sambil keluar laperkataan pelik.....gaya laki ni ganas abis...smua yg ada dlmbas..kaku...aku kecut perut...jgn la dia ni dtg tumbuk aku pulak....kt tingkt ats bas,org berlari2 turun bwh nk kluar bas....laki td kuar bas, dn tahan smua bas lain...masuk dan cari pasal..berderet2 bas time tu stop..n tutup pintu bas..aku dgr pak cik driver tu, menghubungi bas2 lain supaya tak benarkan lelaki yg memakai sweater putih berhodie, dan segala ciri-ciri lain utk naik bas diorg..sbb dia ni buat keganasan...

aku sempt berborak ngn mat saleh sbelah aku ni....

dia pun merungut psl socialbehavior yg mmg truk betul......

lega...terselamat..alhamdulillah......

yg paling menyentuh hati ialah,pak cik bas tu dh la tua........kesian dia....rs nk nangis ja....suka-suka hati saja nk tumbuk org...ish..ishh...menginsafi perangai anak-anak remaja zaman ini..maybe dia mabuk kut..tapi mabuk apa2 petang-petang ni...

yang paling pasti......yg buruk jadikan lah sempadan......

No comments: