WARDAHKU................

Thursday 4 September 2008

cebisan ramadhan

Bismillahhirrahmanirrahim......

Alhamdulillah....Bertemu lagi aku dgn Ramadhan...kali ini, Ramadhan di perantauan lagi..terkenang suasana yg gembira tika di tanah tumpah darah tercinta...
Dalam kerinduan yang menggamit jiwa, aku tempuh dgn penuh rasa bangga.kerana aku tahu, ini salah sebuanh pengorbanan di jalan Allah..

Kadang-kadang, ada suara yg melemahkan jiwa..membuatkan ku resah gelisah.dan meratap pd rindu yg mencengkam jiwa.ada suara yg seakan meruntuhkan kekuatan jiwaku utk meneruskan perjuangan ini.seakan menyuruh ku berpatah kembali..
kala itu, aku hanya ada Allah, tempat kubergantung harap..

Dalam pada tiada seorang insan pun yg mengerti jiwa dan perasaanku..Dia ada bersamaku.
Dalam pada aku mahu jatuh tersungkur menyembam bumi,lalu darah mengalir,Dia mengingatkanku kpd ganjaran sebuah pengorbanan..berharganya setitis darah yg mengalir itu...

Ramadhan menggamit jiwaku utk berkelana ke suatu alam yg bahagia..Seindah lakaran cinta suci "Di bawah lindungan Kaabah" karangan Pak Hamka..

Ramadhan,bawakanlah daku impian dan harapan yang sudah lama kunantikan..

No comments: