WARDAHKU................

Friday 5 September 2008

buat adikku: Simfoni 1

adikku, Nurhafizah.......8 hb ni dah nk berangkat ke Mesir....utk itu, akan kubingkiskan sesuatu sbg hadiah buatmu sebelum pemergianmu..

hanya dikau seorang insan yg bergelar adikku...seumur hidup kita berdua, byk benar suka duka,pahit luka yg telah dilalui bersama.dari kecik, selalu bergaduh sama2.main2 sama2..sebelum tido tiap2 mlm, men lukis2 n teka..

as now, we grow up, byk pulak crita yg dikongsi bersama..no matter how much we fight, i still love u as my sister. i still dont wanna let u be in trouble..

mungkin diri ini bukan seorng kakak yg paling baik dlm dunia ini.apa yg ku mahukn, adlah kebahagian dan kejayaan hidupmu dunia dan akhirat.mungkin kadang2 ada perkara yg dikau xsenang atau xska.tp, smua itu yang kukatakan, adalah utk kebaikan hidupmu..

kini dikau telah menjadi dewasa.tp masih ada juga perangai kanak2..apa yg ku ingin katakan ialah, jgn kau mudah mengalah dlm perjuangn menuju Allah..pilihlah kawan yg dpt membimbingmu ke jalan kebaikan..kerana kita akan mudah mengikut arus.teguhkan kakimu...
sentiasa ingt Allah waktu sush atau senang.xslh kalau mahu menangis,namun bangun kembalislps itu, bina hidup yg baru.

dalam hidup ini, dlm satu ketika, kau pasti akan melakukan keputusan yg slh.atau kesilapan..tika itu, mohonlah pada Allah.kerana setiap yg Dia jadikan pasti ada hikmah di sebaliknya.jgn kau rs lemah dan berputus asa.cari cahaya yg dpt membimbingmu.

yang penting, jgn meninggi diri dgn apa yg dimiliki.kerana semua ini bknmilik kita.semuanya hanya pinjaman.ingt selalu apa matlamat kita..jgn bersedih dgn nasib diri..tp bersedihlah andai dikau tidak pernah berusaha utk mengubahnya..

ps:i love u

No comments: