WARDAHKU................

Thursday 25 December 2008

nape kene bc blog org?

Bismillah arrahman arrahim......

dah lama rasanya xmenulis sebarang entry...mama dtg manchester aritu....bersama kwn mama dan sepupuku...jd p jalan2 tgk apa yang ada kt negeri mat saleh ni...alhamdulillah, mama dh selamat smpi malaysia..

maka tinggllah aku sorg2 kt manchester ni..sunyi..sbb smua org balik christmas...oxford road yg mmg salu bz kosong..tmbh2 ari ni, 25 december....

maka kesunyian ni aku trima dgn sebuah berita ttg seorg sahabat baikku yang ditimpa masalah..betapa hidup kita ini, selalu disinggah oleh masalah....aku turut bersedih...lalu tangan ni pun mula la membaca blog2 yang wujud kt internet ni..dua blog yang aku bc, buat aku xberhenti menangis sgt2 ni..kagum aku dgn kwn2 ku yang hebat menulis..tulisan yang menyentuh hati pembaca..mengingtkan aku pada tuhan..

suatu masa dulu, aku tringn sgt, org salu ingtkan aku..ingtkanlah aku pd Allah...tp, waktu tu, aku mcm hilang dr mereka.....bila aku hampiri, lain jd nya...aku mahu kwn yg salu bckn aku ayat al-quran..yang salu ingtkan aku ttg kisah2 sahabat..yang menjawab persoalan aku, bukan sj dgn logik akal, tp dgn janji-janji Allah..sbb aku rs tenang sgt bila mcm tu...dulu, kt smapl, aku rs sgt hepi..xtaula, kalau pengalaman smapian len berbeza ngn aku, tapi apa yg aku dpt, adlh plg best dlm hidup kt smapl....tp bila kuar, bila aku rs tandus dgn belaian rohani, aku cuba mencari..tp,dipendekkan cerita, len jdnya...dlm kata lain, aku hilang mereka dr byk segi....

aku mula hanyut dgn dunia..dgn alam kolej kononnya...byk benda yang aku menyesal selama hidup aku....dan pd hari ini..aku sedar....kita xboleh manjakan diri..jgn tunggu apa yang kita nk dtg kpd kita..dan kita xleh jdkan alasan utk xberbuat apa-apa ...kalau ada sesapa yang pernah rs apa yang aku rs...aku ada cadangan yang baik utk korg..

andai kata, ada suatu ketika, korg rs sedih, kosong, ada yang xkena ngn hati, nk bgtau kwn2 rs serba xkena..xleh la nk expect semua org nk layan kita...bacalah, dan carilah blog sahabat2 ...mungkin dpt membantu..xbyk, sedikit pun jadilah...ada peringtn2 dan kisah2 yang mereka tulis, tak pun, kalau diorg copy paste pn, xkesah la, yang mengingtkan kita ttg sesuatu yang simple je, tp kita sering lupa...moga Allah merahmati kalian...

jd jawapan kepd nape kene bc blog org pd aku....kalau dlm list, yg plg top sekali ialah, mengingtkan diri pd Allah aka muhasabah la....jd,cr la blog2 yang suit your need...sbb, xsemua org mempunyai kemahiran yang sama..ada org suka menulis isu2 yang tertentu..begitu jgk org lain...

oleh itu, aku nk berkongsi apa yang aku dpt ari ni ngn semua org...oleh kerana entry ni dh pjg berjela..aku tulis kt entry baru lah ye....
salam alaik

No comments: