WARDAHKU................

Tuesday 17 February 2009

akhirnya mampu juga aku menarik nafas sedalam-dalamnya.dan akhirnya setiap bisikan itu mampu menjadi lagu merdu..

mana kan kucari lagi tiap bait-bait dulu..meraba aku dalam kelam.apalah erti hidup tanpa cinta..apalah erti cinta tanpa kasih..

sedangkan angin itu berubah arah..sedangkan ombak itu datang dan pergi..malah malam dan siang itu silih berganti..apakah lagi yang tinggal untuk diriku..mengapa pengharapan itu sesuatu yang amat menyakitkan.mengapa penantian itu sangat menguji kesabaran..

sirna jiwa dalam sepi.lalu sepi mengetuk taman hati.membawa kujauh ke alam sendu..puisi pilu terus bergema.ke segenap pelusuk buana

setiap kata adalah makna.indahnya kata yang disusun melakar rasa..detik demi detik adalah sebuah cinta yang tercipta.

dan kita terus memendam sebuah derita.tanpa tak pernah kita tahu,luka itu kian merona.

aku terus belayar mencari kepastian.cuma ada malam yang menemani perjalananku.menjadi saksi jatuh bangunku.kadang-kadang, terasa lemas ku dalam gapaian nafas.cuba kuberpaut pada rindu yang hanyut.

terus aku belayar jauh..menatap samudera luas membiru..selautan air mata gugur tanpa henti.luntur sebuah kekuatan di jiwa..sendu aku pada ceritera yang bergema..selama ini cekal hatiku pada kehidupan ini.walau sering hidup mengkhianatiku..sering luka menghiris jiwa ku..

duka membawa lari senyuman dari wajahku.andai tidak sempat kuubah cerita ini.coretkan namaku pada awan di langit..agar aku mampu melihat dunia.

tinggalkan aku sendirian mengutip sisa-sisa ini.agar mampu aku berdiri kembali.pada kisah yang pergi..pada kasih yang hilang..pada cinta yang dingin..tinggalkan aku menangisi cerita ini..tinggalkan aku menyelami keindahan yang membesarkan aku menjadi manusia..

mungkinkah masih ada harapan berpanjangan di hujung jalanku..untukku genggam dan berdiri lagi buat sekian kali..ingin ku buru,ingin ku renang tiap cinta dan rindu..ingin ku jadikan semua ini hanya sekadar mimpiku.dan bila aku bangun, ada bahagia yang menanti..

biarlah alam memeluk ku..agar ku bisa tenang dalam kehijauannya..tidur dalam ketenangannya..bernafas dalam lena yang panjang

No comments: