WARDAHKU................

Thursday 20 November 2008

selama abadi

Indahnya tiap bahasa yang dinukilkan
Dan aku tahu, mereka yang menyintai bahasa
Selalunya, hati itu sunyi........

Mula-mula aku xphm..dan sekarang aku masih lagi xphm..Rasa teringin berlari ke tempat yang tenang..melihat indahnya alam..menghidu wanginya buana.





Subhanallah...ingin ku berbaring kat sni.!!1


Kat mana ek tmpt yg dekat ngn manchester ni, yang boleh aku pergi dan menikmati keindahan ini selain peak district.huhuhuh..Indahnya ciptaan Allah...


Aku ingin mencari sebuah pendirian.Aku inginmenjadi seorang manusia yang bermatlamat.aku tahu, aku byk tewas dgn emosi.aku mahu jadi insan yang kuat.yang bila jatuh tersembam mampu bangun dengan sendri. yang bila kecewa, dpt berdiri tegak dan berkata pada diri sendri, apakah aku perlu membazir masa melayan kerenah jiwaku?apakah aku perlu mengisi tiap ruang kepentingan diriku..Come on la, dalila....apa tujuan kau hidup??Bukankah ada perkara yg lebih penting dr apa yang kau impikan dalam hidup ini.Dalila, sedarlah, kau telah dihinggapi penyakit 'Wahan' Cintakan dunia dan takutkan matiiii.....Sedarlah dalila, hidup kau janganlah kau persiakan. Apa sahaja yang telah kau sumbangkan pada Islam.Ciputt saja. Dalam umur makin meningkat, kau masih lagi melebih-lebihkan nk enjoy hidup dunia??masih lg nk berseronok-seronok???unbelievable!!!

Bangun!!Bangun dari tidurmu, dalila!!Bangun!!Buang penyakit wahan!buang dan lempar jauh-jauh...Tidakkah kau masih ingt, zainab al-ghazali...seksaan yg dia terima, ketika dalam penjara, kerana dikatakan peberontak disebabkan beliau ahli ihkwanul muslimin. Tiap ari, ada org yg dihantar utk merogolnya....tidakkah kau ingt, dia keluar dr penjara, tanpasebarang putus asa. Malah terus membakar semangatnya menegakkan Islam. mengapa perlu kau merasa lemah dgn ujian yg ciput cuma...

Adakah kau masih berfikir, "xmengapalah, ada org lain yg boleh buat kerja ni..org lain byk lg"Astaghfirullah......Nyahkan jauh-jauh fikiran itu, dalila.Sesungguhnya itulah pemikiran org hanya tahu mencari alasan..carilah alasansebanyak-banyak di dunia ini, nescaya Allah akan mencari alasan dgnmu di akhirat kelak..nk ccm tu, dalila???

bangunlah,dalila.sayangi diri sendiri..sayangi saudara Islamyang lain...hidup kita yg sebenarnya bukan di dunia ini..ini cuma tempat ujian utk kita mengecapi bahagia sebenar di akhirt kelak....
Bila kau merasa lemah, dalila, renunglah keajaiban ciptaan Allah kembali. Ingtalah apa matlamat kita. Jangan mudah berputus asa dgn dugaan mahupun bala yang menimpa..kerana setiap bala yang datang itu adalah rahmat kecuali neraka...








Dan mentari itu pelan-pelan berlabuh..Tinggallah kenangan utk kudakapi..
Dan kubiarkan diri ini tenggelam dalam ketenangan yang aku impi..selama abadi

No comments: